Чим регламентовані терміни служби лічильників гарячої та холодної води
У відповідність до вимог закону, власники житла зобов’язані використовувати прилади обліку води. Встановивши подібний прилад у себе в квартирі, багато громадян не знають про те, що вони потребують періодичної перевірки та заміни. Як і будь-якого вимірювального приладу, термін служби лічильників гарячої та холодної води суворо обмежений. Його тривалість встановлюється заводом виробником і залежить від ресурсу використовуваних деталей та механізмів.
Зміст
- Чим регламентується термін служби індивідуальних приладів обліку води
- Чому достроково перевіряють та змінюють лічильники
- Причини обмеження терміну експлуатації приладів
- Дії після закінчення терміну використання приладів
- Хто здійснює перевірку індивідуальних приладів обліку води
Чим регламентується термін служби індивідуальних приладів обліку води
Чинне законодавство у сфері житлово-комунального господарства рекомендує громадянам проводити регулярні перевірки та своєчасну заміну індивідуальних приладів обліку води. Ці дії проводяться з власної ініціативи громадян та їх особисті кошти. Виконання цих рекомендацій не обов’язкове, і від них можна відмовитись.
Закон наказує керуючим компаніям здійснювати розрахунки споживання води за підвищеними тарифами для осіб, які не використовують лічильники. Громадяни, які користуються справними приладами обліку, платять за використані ресурси приблизно на 50% менше за тих, хто лічильників не має.
Такі ж підвищені розрахунки застосовуються до тих споживачів, чиї прилади не пройшли планової перевірки або заміни, у зв’язку з несправністю або закінченням терміну служби, тому стежити за працездатністю приладів обліку води вигідно, насамперед, громадянину, а не компанії, що управляє.
Самостійно визначити справність лічильника неможливо, тому потрібне проведення періодичних планових перевірок. Вони здійснюються спеціалістами, які мають спеціальні сертифікати на провадження такої діяльності. За підсумками перевірки майстром видається документальний висновок про справність приладу.
Термін між перевіркою для гарячої води становить 4 роки, для холодної води — 6 років. Державним стандартом встановлено тривалість служби тахометричних лічильників води 12 років, а інших видів лічильників — до 20 років.
Чому достроково перевіряють та змінюють лічильники
Достроково перевіряють та змінюють прилади обліку у таких випадках:
-
- Технічна поломка чи спотворення даних, виявлене під час планової проверки.
- За бажанням власника житла.
- У разі механічного пошкодження корпусу чи захисного скла шкали приладу.
- Проведення ремонту чи перепланування житла.
Лічильник обліку води слід змінювати і після закінчення періоду служби, зазначеного підприємством у технічному паспорті приладу. Якщо після закінчення терміну служби перевірка визначила справність лічильника, час його експлуатації може бути продовжено на деякий термін. Після закінчення лічильнику все одно знадобиться заміна.